

Evaluierung der Bedarfs-, Akzeptanz- und Kohärenzanalyse für FH-Bakkalaureatsstudiengänge für nichtärztliche Gesundheitsberufe in Niederösterreich
Im Jahr 2007 wurde die von 3s im Jahr 2004 erstellte Studie Bedarfs-, Akzeptanz- und Kohärenzanalyse für FH-Bakkalaureatsstudiengänge für nichtärztliche Gesundheitsberufe in Niederösterreich einer Evaluierung unterzogen.

Labour market analysis for a degree programme at the BOKU University (University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna)
Für die bevorstehende Neupositionierung der Studienrichtung Lebensmittel- und Biotechnologie an der Universität für Bodenkultur führte 3s eine Arbeitsmarktanalyse durch.

Entwicklung einer Ausbildung für das BMI
Ziel der Beratung war auf Basis von detaillierten Berufsfeld- und Tätigkeitsanalysen geeignete Aus- und Fortbildungsformen für die Bediensteten des gehobenen Dienstes des Bundesministerium für Inneres im Rahmen der Sicherheitsakademie zu entwickeln und konkrete Pläne für Aus- und Fortbildungsmaßnahmen (Studienpläne) zu erstellen.
[Please note: This content is available in German only.]

AMS-Qualifikations-Barometer (Public Employment Service Austria’s Skills Barometer)
The Skills Barometer represents the first comprehensive online information system for developments in skills and competences as well as job market requirements in Austria.

DISCO II – European Dictionary on Skills and Competences II

Application – Selection – Admission. Admission processes for Austrian Fachhochschule (polytechnics) degree programmes
In this study a review of the admission processes for Austrian Fachhochschulen (polytechnics) is given. Basic conditions, aims and tasks as well as the processes of application are described. The pros and cons of the methods in use are discussed. (Only available in German.)

The Practice of Physics
This book contains a "laboratory study" which was carried out by two Austrian research insitutes of experimental physics in 1993-1995.

Academic Values and their Justification
In this essay a theory of academic values is designed on the basis of a new model of education and the concept of academic community. The values argued for in this article are: criticism, reflection, argumentation and autonomy. See also “Practical Academic Knowledge”.
Report on Qualification Structures 2001
This annually published report (starting in 2001) presents trends with regard to qualifications in Austria.